In May, 1968, workers and students joined their strengths in the street to protest. Beyond a fight to change the system, May, 68 was the theater of the longest general strike in France. Since, we ask the question of the inheritance and the transmission of the memory of this movement, as well as the report of social struggles posterior from the events of this historic month.