While the end of the world approaches, Robinson Laborde slowly recovers from the break up of a romantic affair. To pursue it, he'd decided to leave his wife.
Despite imminent catastrophe, and perhaps to cope with it, he sets out on a true odyssey of love, which leads him down the highways and byways of France and Spain.