Just before the camp at Rivesaltes in the south of France is demolished, Sylvia Ruth Gutmann returns to this abandonned site where she was imprisoned as a child. We follow her and try to capture the last movement of life in this troubled place, haunted by ghosts and memories, both personal and collective. Her journey occurs through a poem interpreted in various languages. A poem that evokes the suffering of people who were locked up in the camp.