10th-century King Dagobert I has intestinal and sexual problems. He survives an attack on his royal caravan then barely makes it to Rome to personally give thanks to the Pope. After he arrives at the Vatican, he becomes involved in the battle between two contenders for the papacy (Ugo Tognazzi in both roles) and has to face the machinations of a ruthless Byzantine princess (Carole Bouquet).