The French Revolution, used as a foil for politics in the 1980s, has Robespierre Roland Giraud) in love with Charlotte Corday (Mimi Coutellier) who works for Marat (Jean Yanne) and unsuccessfully tries to stab him one day. That only makes him worse, causing him to stoke up the population and establish himself as a dictator, with the assistance of the Caliph of Baghdad (Jean Poirot). It seems the Caliph is in Paris to check out the new guillotine at a trade show of implements of torture and execution. Eventually, Robespierre and Charlotte, along with Louis XVI (Michel Serrault) and Marie Antoinette (Ursula Andress) make their way to Baghdad, where life is less revolutionary.