Michel Bernardin is a white-collar trouble-shooter for tourists, caught in a bind, or in bandages... depending on the problem. His business "Planet Assistance" sends people all over to help travelers in need, and as his first assignment of the moment, Michel goes off to a North African nation to get a man out of the hospital and back to Paris. After he arrives, he escapes from the hospital and the country with the wrong man and accidentally sets off a coup d'etat. Next, in New York, he is attacked by men who think he is a drug lord when he is in Harlem trying to bring a hospitalized musician home to France. Lastly, he goes to Hong Kong where he comes across his fiancée but is also an unwitting puppet of some racketeers. By this time, the comedy has sunk so low it has dipped completely out of sight.