In a little French community at the foot of the Cévennes Moutains, the mayor has decided to take a stance by making the school canteen organic. Here as everywhere, people are confronted with the anxiety of the dangers of industrial and agr-chemical polluition. It's the strart of a fight against a process that could become irreversible, a fight to stop our children accusing us in the future.