At the end of the 1980s, three female friends share a house in Johannesburg, South Africa. Each has her own way to live with apartheid. Thoko is a Black teacher and practices non-violent passive-resistance. Aninka the Afrikaner takes refuge in archaeology to avoid reality. Sophie is a white militant who plants bombs in public places. Each respects the ideas of the other two, but one of Sophie's bombs will change everything.