Belgium 1980. On the banks of the Meuse river, against the enormous background of a steel-producing city, factories close one after another and lay off workers. One of those made redundant is Fabrice who, at thirty-five, is proud of his trade rendered mythical by fire and steel, but feels he has become useless.