Physician Robert Briand (Robin Renucci) runs a leper colony in the 15th century that takes in new residents who suffer from the ravages of syphilis. When the beautiful Marie-Blanche (Isabelle Pasco) is brought to the grim, prison-like facility, Robert finds she displays no apparent signs of disease. He risks everything when he falls in love with the woman and makes plans to run away with her.