Arthur is left in a coma for several hours after a car accident. While coming to, he raves incoherently, giving free reign to things directly rooted in his unconscious. When conscious again, he’s confronted by a curious dilemma: what was he doing that night on the road near Cherbourg?
Isabelle, one of the nurses at the hospital, noted Arthur’s troubling, disturbing and liberating ramblings in a black notebook. To help him answer his questions, she gives Arthur the notebook, as though offering him a treasure, the written testimony of his delirium.