Mathematics - this word sets off storms, revives ancient quarrels and gives rise to sweet nostalgia. And it's still going on. Fifteen-year-old Timothy is the living proof. However, if he doesn't want to be excluded from the school system, he's got to overcome his mental block. For the first time, Aurélie, a mathematician studying for her doctorate, is confronted by the difficulties and the solitude some people face when coping with the universe of mathematics.