Seven years ago, Collé Ardo, who has undergone female circumcision, saved her daughter from Purification (circumcision). A new seven-year reign has been inaugurated. Four girls get wind of Collé’s act of rebellion and take refuge at her home, asking her for the right of asylum, the Moolaadé.
The village is seething with unrest. Two social values clash: the Salinde (the ancient tradition of female circumcision) and the Moolaadè.
This film is the second part of “Héroïsme au quotidien,” a triptych by Sembene Ousmane, whose first part was “Faat Kine.” The third part, currently at the writing stage, is called “La Confrérie des rats.”
No matter the method used (classic or modern), circumcision tramples on the dignity and integrity of women.