Perhaps the most sincere and important words that Margherita manages to offer Chiara are: “I dedicate this song to my daughter.” It’s her way of reaching out, of seeking a reconciliation. With these words, Margherita offers her daughter everything she has, which is to say herself, and therefore everything that has separated them in the past. Incapable of coping with the complex emotions that bound them together, Chiara and her mother have progressively kept their distance. It’s only when Chiara can manage to see her mother with Lucia’s straightfoward simplicity that she’ll be able to accept Margherita for what she is, without wanting to change her.