But it’s also the story of a man, Etienne Cassard, who doesn’t take much notice of other people because he’s too busy thinking about himself. He feels like he’s getting old, is sure that he’s also missed out on love and that he should have fought harder to make a place for himself in the world.
It’s the story of a writer, Pierre Miller, who doubts that he’ll ever make it and no longer believes in success, until the moment he encounters it and Etienne Cassard.
It’s the story of singing teacher, Sylvia Miller, who believes in her husband, at least in his talent, but who doubts her own and that of her student, Lolita. Until the moment that she realizes she’s the daughter of Etienne Cassard, the author that she admires so much.
It’s the story of human beings who know exactly what they'd do if they were in someone else's place, but who are uncomfortable in their own and who are quite simply trying to find out what their place is in the world.