Set not so long ago in a distant land, the film follows the adventures of twin tiger cubs--one shy and gentle, the other bold and fierce--who are born among the temple ruins of an exotic jungle. However, on a fateful day, the brothers are separated by fate. The bold brother is sold off to a circus, where homesickness and living in a cage rob him of his spirit. Meanwhile, the shy cub becomes the beloved companion of the governor's lonely young son, until an accident forces the family to give him away to a man who resolves to break his gentle nature and turn him into a fighter for sport. When they are fully grown the brothers find themselves reunited--but as forced enemies, pitted against each other.