But although Bruno hasn't changed during his fifteen years inside, the world outside has. All his former comrades, friends, accomplices – all those that haven’t died in jail – have thrown in the towel. Even Jeanne, now a teacher at a school in Grenoble, no longer believes in the cause. She’s married and has a child. She can do nothing for Bruno. Even if she wanted to, it would be impossible because she has been under intense police surveillance since his escape.
Of his former companions, only the gangsters have prospered. Bruno gets in touch with Jacquillat, the local boss, with whom he once had business dealings. But Jacquillat also wants nothing to do with him; he’s too dangerous and his presence in town brings too many cops sniffing around. Things have changed, Jacquillat is ready to join forces with Detective Pascal Manise, a rotten cop who he provides with dope in exchange for favors.
Bruno is alone. He goes from hideout to hideout, from doorway to underground parking, surviving as he can. However, sometimes night has its angels, even if they are the fallen kind.
Bruno meets Agnès, a junkie in need of drugs who no dealer will sell to. A relationship born of circumstance blossoms between them. Although Agnès realizes he’s on the run, she’s not interested in his past. All she cares about is what they’ll live together now. They each have their past and a future together is impossible. Bruno scores her some dope and she hides it in the house of her friend Cécile. She passes Bruno off as her lover, a man called Pierre.