Pascal Manise is a cop. He has no scruples. They went by the board a long time ago, because Pascal has a problem: the woman he loves is a drug addict.
Agnès was already on drugs when they first met. Pascal couldn't stop her habit. All he could do was spare her from decline, from the squalid side of a junky life, from death on credit.
Pascal has an agreement with Jaquillat, a dealer in Grenoble, who supplies him with morphine in exchange for Pascal's blindness to certain goings on. Thanks to this, Agnès has been able to carry on working, living an almost normal life.