Set in China during the Cultural Revolution of the 1970s, the story follows Luo (Chen Kun) and Ma (Liu Ye), two young men from the city who are sent to a mountain village for a re-education in Maoist principles. They work with the peasants under the supervision of the village head man (Wang Shuangbao), who considers their violin to be a symbol of the bourgeoisie. Luo and Ma both fall in love with the little Chinese seamstress (Ziiou Xun), the daughter of the tailor (Chung Zhijun), and they read her forbidden works of Western literature including French writers Balzac and Dumas. The conclusion finds the two men reminincing about their experiences 30 years later.