In eighties China, not all taboos were lifted. Min, a young orphan, sets off to study with a renowned botanist. A secretive man and authoritarian father, this teacher lives on an island transformed into a luxuriant garden. Obliged to share this solitary, withdrawn life, his daughter, An, is delighted by Win’s arrival on the island. The two girls quickly form a bond, only to see their friendship develop into a disturbing, sensual, and forbidden attraction. The idea of separation is impossible; Min and An soon concoct a dangerous arrangement that will allow them to continue to live under the same roof.