Aniket, a stressed out, unpleasant middle manager, lives with his wife, Malati, and their only son, Anirudh, in Poona, a small town in India which he leaves each day at dawn for a long train journey to Bombay where he works. One day, without any explanation, he orders his wife to gather together Anirudh’s things, for they’re leaving on a trip. The boy and his father take the train to Shekhawati, a town in Rajasthan. It’s stuck in the middle of the desert and superb traditional frescoes decorate the walls of its houses and palaces.
Aniket’s mother lives here. Aniket must go to a different country for work, and as his wife also works, there’s no-one at home to look after Anirudh until his father returns. The elderly woman joyfully accepts to look after her little grandson whom she barely knows.