Somebody once pointed out to me that all Asians, rich or poor, scholarly or uneducated, are superstitious. He was right. This film shows how a dream can grow from totally innocent beginnings into an irrational local belief that people cling to so blindly that it finally becomes a violent and cruel nightmare, a new tragedy.
The story in the film is set in the 1950s, but you only have to open any Asian newspaper today to see how strong, persistent and all-pervasive superstitions still are everywhere, despite all the advances of an evermore modern society. It is this aspect of society that I wanted to bring out in this very realistic film, which is directly inspired by the beliefs rooted in my own native region.