On a night when the moon is full, a child mysteriously vanishes in Switzerland. The inspector in charge of the investigation discovers that eleven other children disappeared in the same way, at the same time, in other parts of the country. Strange things begin happening to their families, until the day each family receives an identical letter from their child: the message is an oracle which poses a riddle that must be solved before the next full moon.