Lunettes and Myope: two ways of resisting the world. Identical and opposites, face to face or, more often, back to back, in a small room in a timeless space. Twins and adversaries, these two girls make one: Lunettes uses her glasses to help her understand the world, or at least accept it; Myope can't see, except within herself, and lost in her blurred, but sharp, experience of the world, rebels continuously. Incited by Lunettes, Myope creates (in the same city and climate, but in another dimension) two characters: Pierrot and Agathe. To a certain degree, these two are a disjointed response to Myope, Lunettes, neighbors, and distant representatives. It's very hot. The inhabitants are interested in fountains and shadows. They build cool cabins, hanging curtains over the balcony balustrades. Asphalt sticks to the soles of sandals and when the wind blows, the canopies flap above the café terraces.
Lunettes and Myope do their utmost to disentangle lines of sight and front lines. They weave a world with strands of light, skin, voice, gesture, and memory, with fragments of texts and moments; and in this world live two creatures, Pierrot and Agathe, who try to keep pace with their desires, wandering down streets, down uncertainty, down passion. These tiny figures find themselves at the intersection of rugged, uncertain paths, trying to negotiate a Paris which displays crazy geography; the Seine carries the silt of the River Plate, the market at Barbès blows with South Atlantic breezes, and dugouts from Niger land against the struts of the subway. This is the terrain in which Myope and Lunettes try to give shape to amorous disorder.