In a seaside resort on the Atlantic coast, vacationers settle in, their city dweller habits in tow. Monsieur Hulot, behind the wheel of his clanking old jalopy, shatters the summer quiet.
To the children’s great delight, he’ll offer the hotel residents a vacation like one they’ve never known before.