Three country postmen take a class where they learn how to go down a hill by bike, pedal more quickly, and how to deliver and collect mail, the goal being to speed up their delivery rounds to deliver letters to the mail plane. Distracted, nonchalant, his body upright and rigid, one of the postmen sets off on his round with a boom. His overflowing imagination and his zeal will not however prevent him from taking his good time. He'll stop at the bar to dance a few steps. Will he be in time to hand over the mail to the pilot?
The School for Postmen is a short film drawn from one of the preliminary sketches for Jour de fête by Jacques Tati. The screenplay was written in Sainte-Sévère sur Indre, where Tati settled with his friend Henri Marquet, and where he would later make Jour de fête.