Mr. Arpel, his wife and their son Gérard live in a modern neighborhood where everything is (far too) well-organized. Gérard is bored by this dull life. The arrival of Mrs. Arpel’s brother, Mr. Hulot, on the scene causes trouble in this sterile environment, even more so when this dreamer full of imagination rapidly becomes Gérard’s best friend.