Paris Belongs to Us (French: Paris nous appartient, sometimes translated as Paris Is Ours) is a 1960 mystery film directed by Jacques Rivette and starring Betty Schneider. Begun in 1957 and completed three years later, it was then-critic Rivette's first full-length film as a director and one of the first works of the French New Wave, though it was not released theatrically until 1961.
Like fellow Cahiers du cinéma critic Eric Rohmer, Rivette did not find popularity with his early films and, unlike many of his New Wave compatriots, he remained at Cahiers for most of the core New Wave era (1958–1968) and completed only two other features during the period.