A generally destructive atmosphere settles over this New Wave drama about a trio of youths looking to debunk hypocrisy wherever they find it. One of the early films by Claude Chabrol, the tale looks at the relationship of Ronald (Jean-Claude Brialy), Ambroisine (Bernadette Lafont), and Arthur (Charles Belmont). Arthur and Ronald have their differences, but the three join up to knock the air out of the wind-bags of pomposity, puncture the veneer of the gallingly elitist art world, and do combat in other arenas where people are less than honest. But Ronald has not forgotten an early offense he suffered at Arthur's hands, and soon the relationships in the trio start to change.