Right from the start, I decided to handle this tale not as a human interest story but as an unusual love story, far from sociological considerations. My style tends to be realistic, but I seek to reveal the way my characters shatter the reality that oppresses them. The film is an evil fairy tale. It attempts to incorporate, in a very modern and contemporary context, the eternal themes associated with dark Romanticism. I wanted to depict the passion experienced by characters between the ages of 15 and 17, a period when everything is intensified, when teenagers display a taste for the absolute and a thirst for the eternal. The theme that runs throughout my films is the spirit of adolescence. I was able to make this film not as an adult looking back on that period but as someone on an equal footing with my characters and actors.