If I had to define it, I'd say "Paddy" is a film noir without a crime plot. It's a modern romance. And Romanticism is always dark – remember that the Romantic movement's ambition was to bring down the Old World. It's the tragic story of Jean and Paddy, of a great love played out in downfall. It's important to stress that the characters in "Paddy" are part of real society. They're skilled workers in a high-tech sector, military lasers. They're young yet don't seem to have much time in front of them. They're in a hurry, driven by an inexplicable urgency, and die at full speed. At the speed of light perhaps.