This story stirred my imagination when I read the script. My reveries were dark, because we don’t always have rosy dreams – nightmares are dreams, too. What I liked was the fairy-tale side to a world that was dark and cynical, if sometimes very funny. The character of Hervé is a little oafish and clumsy. He’s pretty heavy, rather than ethereal. It was fun to portray him – I wanted to give him a cuddly side by focusing on the way he moved. That doesn’t change the way you portray a character, but it provides more dramatic substance.
Although this is a simple story, it is told in a startling and original way. Jean-Louis Milesi is clearly an auteur film-maker.