"Jean-Claude Biette gives the impression of having just discovered film-making that very morning. I don't mean simple naiveté. It was amazing to find someone who is so virginal every morning, who never has professional reactions to things. In dealing with his innocence, I went from annoyed doubt to a state of pure bliss. It was a pretty unsettling experience because even though I always claim I'm not an actor, I realized I had standard professional reactions that I had to drop. It was incredible. This kind of movie contains everything I love—a lightness, an impression you're talking about nothing yet broaching true philosophy, without knowing how. It's playful and touching at the same time."