This is the chronicle of a passing year, from the moment that Gabriel and Jenny separate (despite their mutual affection) to the blossoming of new love between Gabriel and Anne (despite their fears and uncertainty). And it is also the chronicle of the death Gabriel's closest friend, Adrien Willer, overtaken by an old illness and suddenly faced with an untimely end to his existence. But Adrien is not alone, because his personal tragedy is shared by his entourage, resonating among a vibrant network of love and friendship that is transformed by the approch of death.