Paul Dédalus is 29. He's an assistant professor at a Paris university. Paul became a teacher only reluctantly. He yearns to quit this "temporary" job, but can't bring himself to. Consequently, he hasn't finished his doctorate which would make him a full professor. In this way, with his modest earnings, he lives a half-life, waiting to begin what he might call "his life as a man".