Paris in August. A woman on a scooter. Her name : Annie Simonin. She's a doctor, a GP. Ever elegant, in suit and high-heels, she criss-crosses the 13th district of Paris on home visits. On her scooter, she has time to daydream. And in her dreams she is always more brilliant, more passionate in life and in love. Yet she valiantly does battle with a harsh everyday reality. As a doctor, she give in, neither to a hypochondriac persecutor, Richard Piotr, nor to Laurent Blondel, a young man with AIDS who's given up on life, nor even to the anguish of the wife of a cancer victim whose days are numbered. And when the real troubles start, she tries desperately to find a solution to her problems, in real life, but also in her dreams.
In order to broach these two or three, even three or four, serious matters, this film resorts to methods that are particular, complicated, tortuous, or to be more precise, funny.