Julie comes out of hospital, Ali leaves Morocco to study in France, Emilie and her boyfriend are splitting up, Lucas is trying to find himself, Cécile kills boredom by taking photos, Jean-Paul is a Catholic activist. Six friends, six intersecting lives, each struggling to find their own particular, tenuous path. But not without struggle, pain or the suffering of losing oneself for a while or for good. And not without moments happiness either, the joys of friendship and love, of discovering or rediscovering one another.
If I had an ambition in "Our Happy Lives" it was to pay a personal tribute to a few people I claim to know. I transformed them into fiction heroes to do justice to their beauty, to the humiliations they have gone through, to the laughable battles they have fought, to the hope that buoys them despite everything. These characters answer only to themselves but it is the fragile bonds "we" have managed to create together which give me the arrogance and naivete to consider myself one of them. May others also be able to recognize themselves in them too.