"The first thing one notices about "Irma Vep" is that Olivier Assayas' register hasn't simply widened, it's moved into a league of its own. By one knows not what stroke of magic, here's a director who has returned with something entirely new: an oblique viewpoint, a nervous acidity, balanced, slender humour. (...) What the film handles with such joyful elegance is the evocation of a domain cinema fights most shy of: the world of cinema itself. (...)"