Paul, 28, is an eternal student. He rarely returns home to the family farm, and if he’s back this time it is only because his father is ill. Unwillingly thrust into the world of his childhood, Paul rediscovers people he once knew: his father and mother, of course, but also his best friend Thierry, always ready to have a wild time, and Odile, a neighbor who was “in love with him when she was little.” Paul’s initial desire to get away as soon as he can means he isn’t always on his best behavior, but the more time passes, the less he wants to leave. Little by little he feels guilty about having abandoned those close to him. He even comes to regret everything he’d left behind. He then tries to make up for lost time, to be kind and generous. Starting from scratch, as though time had changed nothing, he gives himself a second chance.