I wanted to show a free, wild, animal adolescence, where people meet and part in the heat of the moment, without words or psychology – a sort of natural cruelty, the insolent casualness of those who are untrammelled by love and yet keep coming back to knock at its door. I always find very young couples moving. I wanted to show some of that in the scenes between Orso and Marie on the island, the semblance of life as a couple and the clumsiness of situations like the picnic, in which childhood always rears its head and disrupts the grownup game. (Manuel Pradal - excerpt from press kit)