In the Rhien psychiatric clinic, patients and caregivers share singularly nutty relationships with each other.
Aroulette, a poet, has been at the clinic for thirty years, forgotten there after a dubious court case. He spends his time in a wheelchar and enjoys being an amateur psychiatrist for the other patients.
Alexis, a young and talented musician, is friends with Aroulette, their relationship full of humor and song. He's found a refuge from the outside world - and an abusive mother - here at the clinic.
One day, a few patients gathered together in the lounge watch a television program during which a journalist announces the accidental death of a movie actor, Pierre Chabriere, that occured at the end of the shooting of his latest film. A few days later, the film's star, Zelda Mitchell, traumatized by the accident for which she believes she's responsible, enters the clinic in a state of nervous depression.
She shares a room with Sophie, a young patient who's very sensitive to Zelda's mystical and warm presence. During her sleeping cure, Zelda hears a piece of piano music that she becomes obsessed about. When she discovers that it's a piece composed by Alexis, she falls in love with and confides in him. But he doesn't want to face the real world, prefering to remain alone in a world of madness.
Pictoresque characters add light touches to this delicate story, as do the songs sung by Alexis and Mona, the clinic's cleaning lady. The songs are by Serge Rezvani.