This wartime drama by director Claude Autant-Lara is set in France during World War II. At the crux of the story is a German woman, Herta (Erika Remberg) who longs to be with her husband for awhile. He is in the German occupying forces in France and in order to even get to that country, Herta forges a border pass. She manages to succeed in reaching a remote lodging in France, but when she tries to make contact with her husband the realities of war take over. He and the military are busy looking for a resistance fighter smuggled into the country by the British -- a task which does not augur well for a few stolen, romantic moments.