1934. Pierre, now a young man, is living in Paris among gamblers and gangsters, and he still plays upon the feelings of his former adoptive parents to extract money from them. Louise makes him return to the Pension Mimosas and find a job, but she now develops an ambiguous affection for him. To please him, she even invites his mistress Nelly to join him in the hotel. The two women soon become rivals, while Pierre accumulates debts. Louise reveals Nelly's whereabouts to her old protector who comes to take her back. In despair Pierre kills himself, while Louise has gone to the casino under an assumed identity to win the money to pay his debts.