The year is 2005. Jimmy is a video game designer for the multinational company Okosama Starr. He is days away from completing his latest creation, "Nirvana", but a bug has infected the program. As a result, the hero of the game, Solo, has realized that he is a fictional character who is doomed to repeat endlessly the same scenarios that Jimmy has created. So Solo asks his creator to wipe him out for good. But in order to succeed, Jimmy must get into the heart of Okosama Starr's data bank...
"Lisa is a wonderful character, one of my greatest experiences on film so far : it was dazzling ! The part is true gift for an actress : Lisa only appears at the most powerful moments. (...) Gabriele is a wonderful director of actors : I am speechless with admiration before him. He is very gentle and very precise and everything went fantastically well. He let me improvise freely. I love this film - there's such imagination in it ! "Nirvana" is really a film that I love a lot and it's important to be in films that you love." (Emmanuelle Seigner)