Bologna, 1997. Giulia is THE model wife of Paolo and The accomplished mother of two teenagers, Luca and Roberta. Compared to her mother Vera, to her father Alessio, to her sister and to her brother she is even beyond perfection. She nonetheless breaks down unexpectedly right in the middle of the preparations of the traditional family Christmas meal and runs away from home...