This spy-action drama of espionage and counter-espionage involves ten men trained by NATO attache Straub (Edward Meeks) for a dangerous special mission. The men include leader Larcier (Claude Brasseur), a Romani, a man who is a crack shot, a safe-cracker, a professional mountain climber, and others. The team's assignment is to scale a rocky cliff somewhere in the Mediterranean area, rescue a general from captivity before he is forced to reveal NATO secrets, and bring the general back safely. After the men successfully complete the mission with only two casualties, NATO reveals a cold-blooded brutality that changes the picture and continues the violence.