During a routine transfer of prisoners from one jail to another, an accused cop killer, Paul Brandon, is temporarily chained to a con with only a year left to serve, Stéphane Carella. Paul bolts pulling the reluctant Stéphane with him. They escape to a farmhouse whose lovely owner Laura lost her husband to a cop's bullet; so she agrees to assist them. Once out of their chains, Paul proposes the burglary of a casino owned by the Mafia. Stéphane and Laura agree, but Stéphane soon learns that Paul is an undercover cop whose burglary plot is a ruse to start a war between rival gangs. Can they avoid detection? And what about the heist?