Louis Coline assists the head of advertising of a department store in decline. He has little to do, but seems content with his marriage to Nina, his visits to his mother and grandmother, and poker games with friends. When new boss Bernard Malair arrives to turn the store around, Louis fears for his job; but Bernard, with his numbers man Paul and his factotum François, invites Louis into an inner circle of long hours of work, nightclubs, and dinners with an androgynous vamp. Nina objects, but Louis cannot say no to Bernard's demands, no matter how personal. In desperation, Nina leaves Louis, but that drives him further into Bernard's orbit. Can anything break this spell?