1899. In the gold rush, the small mining town of Nome, Alaska is booming like there's no tomorrow. This extraordinary place is the setting of North Star, the true story of a solitary, mixed-blood Indian who has to fight in order to save his land - and his life - from a grasping, vicious and unscrupulous gold digger.
"Producing an adventure movie on this scale was a challenge that fascinated both Christophe and myself. And making this film, that deals with cultural exchange and ethnic and historical conflicts with a very cosmopolitan cast and crew, proved to us that one can truly bring together European talents : a Lapp director directing French, English, Native American and Norvegian actors... A fine experience."