Roman troops invade Gaul in 52 BC, raping and pillaging the Gallic people who Caesar wants to enslave. Celtill, the chief of the Arvernes tribe, refuses to surrender, is killed and his body burnt in the town square. Vercingétorix, Celtill’s son, witnesses the event.